Presentation och inledning

Hej, Patrik är mitt namn, och jag är bosatt i Värmland! Som bloggnamnet lyder, så ska denna blogg handla om min väg, min resa från en extremt överviktig kille med dåligt självförtroende, dålig självkänsla och ingen kontroll på mitt dagliga intag! Jag har valt att ta det av ett tioveckorsprogram utvecklat och beprövat av Lisbeth Stare. Ett program som går ut på att ändra ett beteende med hjälp av kognitiv beteendeterapi. När jag nu såhär ett tag efter start, ser tillbaka på mitt val, så finns det ingenting jag ångrar! Jag är glad, Meb framförallt stolt över mig själv som vågade ta steget till en förändring! Många jag träffar, folk som känner mig brukar fråga vad jag gör för att gå ner i vikt. Jag brukar ganska ofta få frågan vad jag äter? Eller vad tränar jag? Saken är den att jag för det första har lagt om min kost helt och hållet. Jag investerade i en köksvåg, och väger ständigt allt jag stoppar i munnen. Jag väger allt utom grönsaker. Sedan skriver jag in i en tabell där allt har sin plats! Jag undviker snabba kolhydrater, jag äter endast potatis och rotfrukter till mina proteiner. Just för att få ett så bra resultat som möjligt. Jag kommer genom denna blogg ge tips på bra mat, på nyttig mat, men framförallt mat som får en att må bra och gå ner i vikt. Jag kommer gå in mer djupgående i vissa delar av kosten, men också göra er som läser delaktiga i hur jag motionerar. Jag kommer även i nästa inlägg gå in mer på mig som person, och beskriva varför jag varit överviktig, vilket kan anses som självutlämnande, men jag väljer att delge den informationen. Just ur den synpunkten att jag vill hjälpa andra. Jag återkommer under morgondagen för att skriva mer, nu ska Jag koppla av till en vallanderfilm och sedan sova!

Kommentarer
Postat av: MISSMANDY

min fina duktiga vän! vad jag är stolt över dig! :)

2011-01-24 @ 23:56:37
URL: http://dumbfucks.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0