Fredag

God morgon! Dagen har börjat bra, jag känner mig stark idag, vilket gör att jag går in ännu hårdare för att motionera. Dagens motion kommer bestå av en timmes promenad i relativt raskt tempo. Låter kanske inte så mycket, Men övriga dagar har jag alltid gått hälften! Jag brukar motionera en halvtimme om dagen annars, men känner att jag är redo att trappa upp till iallafall 45 minuter varje dag. När jag promenerar brukar ja hålla ett ganska högt tempo. Just för att komma upp i flås och starta en förbränning.  Jag skulle i detta inlägg försöka förklara den bakomliggande orsaken till min viktuppgång. Som sagt så kommer vissa tycka att det är fel av mig, för det anses säkert som självutlämnande, men jag väljer att faktiskt skriva om varför.  Jag har sedan ett par år tillbaka dragits med ett sockermissbruk. Jag åt allt med socker i. Jag avgudade cocacola, och tillsammans med 200 gram chips och gärna en påse lösgodis varje kväll gjorde det mig oerhört lugn, harmonisk och ja mådde för stunden väldigt bra. Jag hade gått så långt att jag tillslut gömde chips, godis och läsk utomhus, för att sedan gå ut och hämta det när familjen lade sig. Det var någonstans där, som jag själv såg varningssignalerna, och accepterade att ta emot hjälp. Och jag ångrar Inte en sekund att jag gjorde det valet!   Idag står faktiskt benfri fläskkotlett, broccoli och potatismos på lunchmenyn.  I detta fall väger jag upp proteiner, och jag bör äta 110g nu på lunchen, sen tar jag 350g potatis, och fri mängd broccoli! Jag lovar, det är jobbigt Att äta så mycket, sedan Jag började med det här kostprogrammet, så har jag sällan varit hungrig!  Nu ska jag börja med lunchen, återkommer senare! :) 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0